Smart Creation
marketing internetowy
10.1.2018

Marketing? Ale jaki?

Pozwólcie, że zanim powiemy Wam czym jest marketing to zaczniemy od kilku słów na początek.

Upowszechnienie Internetu wpłynęło niemal na każdą dziedzinę życia – to oczywiste. Zakupy, edukacja, komunikowanie się… Nasza branża nie była tutaj wyjątkiem. Przełom, jaki dzięki sieci dokonał się w marketingu to niemal rewolucja.

 

Siła Internetu 

Okazało się bowiem, że do codziennej, dobrze znanej pracy marketera (wiecie – napisanie tekstu reklamy w gazecie, zlecenie badań, nakręcenie telewizyjnego spotu itp.) wdarła się nowa siła. Internet przedstawiał się jako żywioł nieznany, dynamiczny, nieprzewidywalny. Szaleństwo! W dodatku sieć bardzo szybko stała się prawdziwą potęgą. „Jeśli nie ma Cię w sieci – nie istniejesz”. No właśnie.

 

marketing

Siła Internetu szybko dała o sobie znać.

 

Marketing online i offline

Bardzo szybko marketing został podzielony na dwa nurty. „Stary” marketing, dotychczasowe metody działania, wraz z „tradycyjnymi” kanałami komunikacji został określony mianem marketingu offline. Internet z kolei stał się osobną rzeczywistością, pełną nowych, ekscytujących narzędzi. Wszelkie działania promocyjne prowadzone w sieci zostały określone mianem marketingiem online.

 

Skutki podziału

Okay, ale co z tego wynika? – zapytacie. Całkiem sporo. Podział marketingu wpłynął na wykształcenie się nowych kierunków nauczania, nowych narzędzi, nowych sposobów docierania do klienta, przekonywania go i rozmawiania z nim. Pojawiły się nowe specjalizacje i nowe zawody – uznawane jeszcze 10-15 lat temu za sci-fi. W końcu – budżety. Strumień pieniędzy popłynął w nowym kierunku, a rynek zareagował szybko. Jak grzyby po deszczu wyrosły agencje specjalizujące się w marketingu „nowych mediów”.

 

marketing stanął przed wyzwaniem

Marketing stanął przed nie lada wyzwaniem.

 

Połączenie obu nurtów marketingu

Początkowo marketerzy obu światów patrzyli na siebie z nieufnością. Pogłoski o „szybkiej śmierci mediów tradycyjnych” nie sprawdziły się, podobnie jak przepowiednie mówiące, że „nowe media to chwilowa moda, która szybko przeminie”. Dość szybko wielu z nich uświadomiło sobie, że klucz do sukcesu to połączenie możliwości, jakie daje wykorzystanie obu „rzeczywistości”. Marketing online i offline działające obok siebie, uzupełniające się, to prawdziwa nowa jakość, która przynosi naprawdę świetne efekty.

trzeba połączyć marketing

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się połączenie obu marketingowych światów.

 

My również w to wierzymy. I o tym właśnie będziemy pisać w kolejnych odcinkach, na które już dzisiaj zapraszamy.

Wyszukaj
Ostatnie komentarze