Smart Creation
marketing internetowy
06.12.2017 0

Marketing? Ale jaki?

Pozwólcie, że zanim powiemy Wam czym jest marketing to zaczniemy od kilku słów na początek.

Upowszechnienie Internetu wpłynęło niemal na każdą dziedzinę życia – to oczywiste. Zakupy, edukacja, komunikowanie się… Nasza branża nie była tutaj wyjątkiem. Przełom, jaki dzięki sieci dokonał się w marketingu to niemal rewolucja.

 

Siła Internetu 

Okazało się bowiem, że do codziennej, dobrze znanej pracy marketera (wiecie – napisanie tekstu reklamy w gazecie, zlecenie badań, nakręcenie telewizyjnego spotu itp.) wdarła się nowa siła. Internet przedstawiał się jako żywioł nieznany, dynamiczny, nieprzewidywalny. Szaleństwo! W dodatku sieć bardzo szybko stała się prawdziwą potęgą. „Jeśli nie ma Cię w sieci – nie istniejesz”. No właśnie.

 

marketing

Siła Internetu szybko dała o sobie znać.

 

Marketing online i offline

Bardzo szybko marketing został podzielony na dwa nurty. „Stary” marketing, dotychczasowe metody działania, wraz z „tradycyjnymi” kanałami komunikacji został określony mianem marketingu offline. Internet z kolei stał się osobną rzeczywistością, pełną nowych, ekscytujących narzędzi. Wszelkie działania promocyjne prowadzone w sieci zostały określone mianem marketingiem online.

 

Skutki podziału

Okay, ale co z tego wynika? – zapytacie. Całkiem sporo. Podział marketingu wpłynął na wykształcenie się nowych kierunków nauczania, nowych narzędzi, nowych sposobów docierania do klienta, przekonywania go i rozmawiania z nim. Pojawiły się nowe specjalizacje i nowe zawody – uznawane jeszcze 10-15 lat temu za sci-fi. W końcu – budżety. Strumień pieniędzy popłynął w nowym kierunku, a rynek zareagował szybko. Jak grzyby po deszczu wyrosły agencje specjalizujące się w marketingu „nowych mediów”.

 

marketing stanął przed wyzwaniem

Marketing stanął przed nie lada wyzwaniem.

 

Połączenie obu nurtów marketingu

Początkowo marketerzy obu światów patrzyli na siebie z nieufnością. Pogłoski o „szybkiej śmierci mediów tradycyjnych” nie sprawdziły się, podobnie jak przepowiednie mówiące, że „nowe media to chwilowa moda, która szybko przeminie”. Dość szybko wielu z nich uświadomiło sobie, że klucz do sukcesu to połączenie możliwości, jakie daje wykorzystanie obu „rzeczywistości”. Marketing online i offline działające obok siebie, uzupełniające się, to prawdziwa nowa jakość, która przynosi naprawdę świetne efekty.

trzeba połączyć marketing

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się połączenie obu marketingowych światów.

 

My również w to wierzymy. I o tym właśnie będziemy pisać w kolejnych odcinkach, na które już dzisiaj zapraszamy.

Wyszukaj
Ostatnie komentarze

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *