Smart Creation
Smart Creation
copywriting
21.3.2018

Copywriting – warto czy nie warto? Część I. Moc słowa pisanego

Copywriting to hasło zyskujące coraz większą popularność. A co konkretnie się za nim kryje? W wielkim skrócie jest to tworzenie profesjonalnych tekstów, które mają na celu wywołanie u czytelników określonego działania lub reakcji. Najczęściej jest to zaciekawienie, edukowanie lub skuteczne przekonanie potencjalnych odbiorców do zakupu produktu lub zlecenia wykonania usługi.

 

W czym może Ci pomóc dobrze napisany tekst?

W dzisiejszym świecie marketingu i reklamy, aby naprawdę dobrze się wyróżnić, nie wystarczy zwykły, suchy tekst opisujący dany produkt czy usługę. Dobór odpowiednich słów oraz skierowanie treści do właściwej grupy docelowej jest bardzo istotne w tworzeniu przekazu, który rzeczywiście będzie działać.

Cele tekstów pisanych przez copywritera mogą być różne i zależą od danej firmy oraz jej potrzeb. Treści mogą wpływać na zwiększenie sprzedaży, edukować odbiorców, angażować ich lub budować profesjonalny i ekspercki obraz firmy w podświadomości użytkowników. Copywriter zatem musi się wykazać umiejętnością pisania oryginalnych, ciekawych i unikatowych treści, które będą dostosowane do konkretnych odbiorców.

 

copywriting

Kreatywność bez granic to podstawa copywritingu.

 

Skąd ta popularność copywritingu?

Z roku na rok wśród firm wzrasta świadomość o konieczności reklamowania się w Internecie i poza nim oraz tworzenia atrakcyjnych treści dla odbiorców. Dlatego praca copywritera ma bardzo różnorodny wymiar i może zacząć się już na samym początku istnienia firmy – np. od opracowania dla niej nazwy (tzw. naming). W końcu sama nazwa to już świetna reklama, a jeśli zostanie odpowiednio dobrana może być kluczem do sukcesu.

 

copywriting

Silna marka zawsze zaczyna się od dobrej nazwy.

 

Co robi copywriter?

Wpływ copywritera można dostrzec właściwie na każdym kroku, gdyż zakres jego działań jest bardzo szeroki. Praca ta obejmuje tworzenie wszelkich treści reklamowo-marketingowych – zarówno online, jak i offline. A co konkretnie pisze?

  • Treści na strony i sklepy internetowe oraz opisy produktów
  • Artykuły i newsy na blogi
  • Teksty SEO, specjalistyczne oraz sponsorowane
  • Hasła i slogany reklamowe
  • Treści na ulotki, katalogi, banery, oferty
  • Treści i scenariusze spotów i kampanii reklamowych

To główne obszary jego pracy, ale dobry copywriter potrafi realizować zlecenia z przeróżnych branż, i to często mu obcych. Oczywiście wymaga to od niego dogłębnego zapoznania się z daną tematyką, a co za tym idzie, poświęcenia dużej ilości czasu na lekturę i research.

 

Copywriting – a więc warto czy nie warto?

Przyjrzyjmy się temu, co możesz zyskać dzięki wsparciu copywritera.

1. Decydując się na jego usługę zyskujesz więcej czasu dla siebie – w końcu nie musisz sam tworzyć treści.

2. Teksty pisane przez profesjonalistów zwykle są gwarancją wysokiej jakości. Z kolei poprawność językowa i stylistyczna sugeruje odbiorcom dbałość o wizerunek firmy i jest dobrą wizytówką Twojej działalności. Każdy błąd ortograficzny, interpunkcyjny i stylistyczny świadczy poniekąd o lekceważącym podejściu do odbiorców, a teksty kiepskiej jakości mogą odstraszyć potencjalnych klientów i zniechęcić ich do skorzystania z Twojej oferty.

3. Kiedy zlecisz copywriterowi napisanie tekstów na swoją stronę www zapewniasz jej lepszą pozycję w wyszukiwarce, dzięki odpowiedniej liczbie słów kluczowych, które są równomiernie rozmieszczone w treści. To sprawia, że witryna internetowa jest wiarygodna dla wyszukiwarek i zostanie umieszczona wyżej od konkurencji w wynikach wyszukiwania.

 

copywriting

Wiarygodność i dobra pozycja w wyszukiwarkach to już początek dobrej drogi.

 

4. Profesjonalne przygotowanie tekstów zapewnia wyższą pozycję w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie, zwiększa liczbę wizyt na stronie. A jeśli treści na niej są atrakcyjne dla odbiorców i mają moc przyciągania, Internauci z chęcią spędzą tam więcej czasu i przejrzą całą ofertę.

5. W przypadku przygotowania tekstów do sklepów internetowych, kiedy klient opiera swoje decyzje zakupowe na tym co przeczyta, dobór odpowiednich słów jest niezwykle istotny. Tacy internetowi klienci nie mogą dotknąć produktu – dlatego tak ważna jest wysoka jakość tekstów opisujących, które powinny przekazywać rzetelne informacje i rozwiewać wątpliwości kupującego.

 

Stworzenie dobrego tekstu, który ma zainteresować czytelnika, być wartościowy pod względem treści, i jednocześnie w wielu przypadkach mieć charakter perswazyjny, to nie lada wyzwanie. Dlatego skorzystaj z fachowej pomocy copywritera, a przekonasz się o mocy słowa pisanego.

Na dzisiaj to tyle o copywritingu. A już teraz bierzemy się za pisanie kolejnej części, w której przybliżymy Wam nieco zawiłości pisania tekstów SEO. 😉