Smart Creation
Smart Creation
dobre logo
25.7.2018

Dobre logo, czyli jakie?

Chcesz mieć dobre logo? Znak, który momentalnie będzie wyróżniał Twoją markę na tle konkurencji? Nic dziwnego – chyba każda osoba zarządzająca firmą marzy o posiadaniu elementu, który przyciągnie Klientów i utkwi w ich pamięci na długo. No właśnie, ale dobre logo, czyli jakie? Czytelne. Proste. Wyróżniające się. Odpowiedzi jest tyle samo, co pytanych. Jak jednak stworzyć projekt, który zawrze w sobie wszystkie te elementy?

 

Nie projektuj dla siebie

Niestety bardzo często zdarza się, że osoba zlecająca logo wychodzi z założenia, że projekt powinien przypaść do gustu właśnie jej – nic bardziej mylnego! Ma on dotrzeć ze swoim przekazem do szerokiego grona odbiorców i wykreować wśród nich świadomość marki, o czym pisaliśmy choćby w artykule dotyczącym brandingu. Dobre logo nie ma cieszyć Twoich oczu, ma cieszyć (i przyciągać) oczy Twoich Klientów. Powinno budzić emocje, budować skojarzenia, kreować wizerunek i być spójne z ogólnie prezentowanym obrazem marki. Sporo tego prawda? No i jak tu wszystko połączyć w całość?

 

Współpracuj

Kluczem do otrzymania dobrego logo jest oczywiście odpowiednia współpraca z grafikiem oraz prawidłowe przygotowanie się do poszczególnych etapów projektu. Bez konkretnych założeń, celów i oczekiwań daleko nie zajdziemy, dlatego tak istotne jest poprawne wypełnienie briefu, który najpewniej na dzień dobry dostaniesz od grafika.

 

dobre logo

Stworzenie dobrego logo wymaga ścisłej współpracy z grafikiem.

 

Ładne czy skuteczne?

Trudne pytanie? Odpowiedź jest całkiem prosta – o gustach się nie dyskutuje, więc logo ładne wcale nie musi być, za to koniecznie powinno być skuteczne. To, w jakim stopniu będzie efektywne, zależy od szeregu elementów – jego czytelności, niepowtarzalności oraz wpasowania w osobowość marki i sposób jej komunikacji.

 

Rozpoznawalność

Niezwykle popularnym rozwiązaniem jest korzystanie z logotypów typograficznych, czyli tych, które zawierają jedynie napis z nazwą firmy. Oferują one możliwość skupienia uwagi odbiorcy na marce, bez żadnych elementów odciągających jego uwagę. Przykładów takiego typograficznego logo możemy spotkać całkiem sporo: Coca-Cola, Disney, Nescafe, Braun, Nokia czy Ikea to tylko niektóre z nich. Każdy przykład jest unikalny, ponadczasowy i ma swój własny charakter. Niezwykle istotny jest tu oczywiście dobór fontu oraz wykorzystywanych kolorów.

 

dobre logo

Przykłady znanych typograficznych logo.

 

Kolory i oryginalność

A skoro już o kolorach mówimy, to niewątpliwie jest to jedna z pierwszych rzeczy na jakie zwracamy uwagę – jednak im mniej ich będzie, tym łatwiej zapamiętamy logo. Pomarańcz Easy Jet’a, fiolet Cadbury, zielony BP oraz czerwony i żółty McDonald’s to tylko nieliczne z barw, jakie zostały zastrzeżone przez światowe marki.

Jak więc być oryginalnym? Przerwijmy panujące w projektowaniu trendy, unikajmy przetartych ścieżek, używajmy przestrzenności, wykorzystajmy ambigram lub przestrzeń negatywną i wiele, wiele innych, ale ostateczne decyzje pozostawmy doświadczonemu designerowi.

 

dobre logo

Przykłady znanych logo z wykorzystaniem przestrzeni negatywnej.

 

Dobre logo to inwestycja, nie koszt!

Pamiętaj, że logo Twojej firmy tworzone jest na długie lata i nie może ono być zrobione na przysłowiowym kolanie. Wizerunek, jaki przedstawisz swoim potencjalnym Klientom i partnerom biznesowym zostanie przez nich zapamiętany i to właśnie z nim będą identyfikować Twoją markę w przyszłości. Ważne byś wybrał grafika, który wysłucha Twoich potrzeb, sumiennie podejdzie do tematu i stworzy projekt, który z dumą będzie reprezentował Twoją działalność. Profesjonalisty możesz poszukać w Internecie np. na takich platformach jak Behance czy Dribbble, a także na odpowiednich grupach na Facebooku, ale po co tracić cenny czas – skontaktuj się z nami już dziś! Codziennie pomagamy naszym klientom w budowaniu profesjonalnego wizerunku ich firmy.