Smart Creation
firma na facebooku poradnik
21.2.2018

Firma na Facebooku – poradnik na start!

Dziś przygotowaliśmy dla Ciebie sporą dawkę informacji, którą możemy zatytułować: Firma na Facebooku – poradnik na start! Niejednokrotnie zdarza się, że zwracają się do nas klienci z problemami, których można łatwo uniknąć. Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas rady uchronią Cię przed karą Facebooka 😉

 

Po pierwsze – Załóż fanpage a nie profil osobisty

Wciąż możemy znaleźć wiele profili firm na Facebooku, które zostały stworzone w niewłaściwy sposób. Sami pamiętamy czasy kiedy jeszcze niewiele firm miało pojęcie o czymś takim jak fanpage. Tworzono wtedy profile firm, które były osobami (Jako imię wybierano pierwszy człon nazwy firmy, a jako nazwisko drugi).

 

firma na facebooku poradnik

Profil osobisty przeznaczony jest tylko dla realnych osób.

 

Więcej na temat konsekwencji utworzenia profilu w niewłaściwy sposób znajdziemy w Regulaminie (Punkcie 4.1 oraz 4.4). Działanie niezgodne z nim może nieść ze sobą bardzo przykre konsekwencje – usunięcie na stałe konta. Mając profil swojej firmy jako fanpage a nie prywatną osobę możemy w łatwy sposób nim zarządzać pracownikom, którzy zostaną do tego przez nas przydzieleni. Oprócz tego mamy możliwość reklamowania swojej strony – co przy niskich nakładach finansowych i odpowiednich ustawieniach może przynieść naprawdę duże korzyści.

 

firma na facebooku poradnik

Fanpage to najlepsze rozwiązanie dla każdej firmy.

 

Po drugie – Ustaw odpowiedniego i realnego administratora

Sprawa odpowiednich administratorów każdego fanpage często umyka uwadze przedsiębiorców – a często okazuje się kluczowa. Jest kilka złotych zasad, których powinniśmy się trzymać:

  • ZAWSZE jako administratora wybieraj realną osobę, która aktywnie korzysta ze swojego konta prywatnego na Facebooku,
  • Dodaj do fanpage minimum 2 administratorów (W razie gdy jeden straci konto, drugi może stanowić koło ratunkowe).

 

Po trzecie – Nie kupuj lajków

Ostrzegamy Cię przed zakupem lajków (polubień czy fanów) na popularnych serwisach aukcyjnych. W ten sposób zamiast realnych fanów zainteresowanych treściami na profilu, a także ofertą firmy pozyskasz martwych odbiorców. Chyba lepiej mieć 200 fanów, z których stale reaguje na posty 10 osób, niż 2000 fanów, z których „lubię to” klika 15 osób, prawda? 😉

 

firma na facebooku poradnik

Kupione polubienia są nic nie warte, a mogą jeszcze przysporzyć problemów.

 

Po czwarte – Opracuj strategię

Działanie bez planu jest trochę jak błądzenie we mgle. Podstawą powinna być opracowana przez Ciebie strategia, która uwzględni Twoje grupy docelowe, tematykę i charakterystykę postów czy ich harmonogram.

 

Po piąte – Zadbaj o ciekawe posty

Tworząc posty na swoim fanpage zadbaj nie tylko to by były zróżnicowane treściowo i tematycznie, ale także technicznie. Co to oznacza? Spróbuj publikować nie tylko produkty z Twojej oferty, ale także ciekawostki czy linki z interesującymi informacjami. Oprócz tego wykorzystaj do tego zdjęcia, wideo, gify, albumy czy przekierowania do strony www. Śmiało korzystaj również z nowości wypuszczanych przez Facebooka (teraz to na przykład ankiety).

 

firma na facebooku poradnik

Zróżnicowanie postów sprawia, że profil jest o wiele ciekawszy.

 

Po szóste – Nie oczekuj od razu cudów!

Zdecydowanie nie oczekuj od razu cudów – miliona fanów, mnóstwa komentarzy i aktywności a także ogromnego zasięgu. Wszystko to wymaga dużych nakładów regularnej pracy. Ale gwarantujemy, że płynąca z tego satysfakcja jest nie do opisania.

 

Twoja firma na Facebooku – poradnik na start

Każdy z nas prawie 2 godziny dziennie poświęca na przeglądanie social media. Mamy więc nadzieję, że nasz poradnik pozwoli Ci sprawnie przyciągnąć uwagę Twoich potencjalnych klientów. Koniecznie daj nam znać jak poszło! 😉