Smart Creation
instagram marketing
16.5.2018

Instagram marketing – buduj swoją markę

Wydaje się, iż Instagram zdołał zagościć w naszych życiach na zdecydowanie dłuższą chwilę – na świecie serwis osiągnął właśnie imponującą liczbę 700 milionów użytkowników. Wśród nich są Twoi znajomi, osoby z pierwszych stron gazet, a także całe marki. Bowiem i one odkryły marketingowy potencjał jaki oferuje ten portal.

 

Instagram dla marek

Swoje profile na portalu mają najróżniejsze firmy – od jednoosobowych biznesów, aż do największych korporacji. Dlaczego? Ponieważ Instagram zapewnia użytkownikom właściwie tylko treści graficzne – oczywiście znajdziemy tu opisy zdjęć i wymiany komentarzy, ale nie ma rozpraszającego streamu aktualności, jak choćby na Facebooku. W łatwy sposób można więc umieścić atrakcyjną wizualnie reklamę, która przyciągnie wzrok klienta. Co więcej, istnieje sporo aplikacji do szybkiej obróbki czy też “podkręcenia” zdjęć, więc tworzenie ciekawych treści staje się coraz łatwiejsze i szybsze.

 

instagram marketing

Na Instagramie marketing ma się całkiem dobrze.

 

Nie tylko zdjęcia

Pamiętaj, że Instagram marketing nie ogranicza się jedynie do wrzucania zdjęć. Serwis oferuje też możliwość kręcenia krótkich wideo – trwających od 3 do 60 sekund. Dostępne są oczywiście również Instagram Stories, czyli niedługie filmiki lub pokazy zdjęć, które zwykle usuwane są po okresie 24 godzin. Ostatnio jednak serwis wprowadził opcję możliwości ich zapisania, a nawet dodania do profilu na stałe.

Ważnym punktem jest opis profilu. Warto tu umieścić linki do innych kanałów społecznościowych oraz strony internetowej. Najlepiej jednak jeśli zrobisz to poprzez serwisy takie jak jak adf.ly czy bit.ly, które zapewnią Ci statystyki przejść na dane strony (gdyż sam Instagram ich nie udostępnia). Linki możesz zmieniać i edytować jak często chcesz i umieszczać tam np. odnośniki do poszczególnych produktów czy nowego wpisu na blogu – wszystko w zależności od Twoich potrzeb.

 

#instagrammarketing

Instagram kojarzy Ci się z hashtagami? Słusznie – to jeden z serwisów, które przyczyniły się do ich ogólnoświatowego rozpowszechnienia. Dlatego korzystaj z nich śmiało i pamiętaj, że możesz użyć aż 30! Masz do wyboru różne opcje – możesz używać haseł obecnie na topie i docierać do szerokiego grona odbiorców, albo szczególnie skupić się na tagach, które są popularne w Twojej branży – dzięki czemu trafisz do użytkowników, którzy są rzeczywiście zainteresowani daną dziedziną i powiązanymi z nią produktami.

 

instagram marketing

Hashtagi zdecydowanie ułatwiają działania Instagramowego marketingu.

 

Płatne reklamy

Nie da się ukryć, że zdobycie zasięgu organicznego jest tutaj o wiele łatwiejsze niż choćby na Facebooku. Jednak oprócz marketingu, który zachodzi w sposób naturalny, Instagram oczywiście oferuje także płatne reklamy. Warto jednak przypomnieć, że platforma ta została wykupiona przez Facebooka i to właśnie z jego poziomu nimi zarządzamy. Ale dokładnie w jakich formatach na Instagramie możemy się reklamować? Wszystkich! Istnieje możliwość dodawania reklam jako zdjęć, filmików wideo, karuzel czy nawet Instagram Stories.

 

instagram marketing

Instagram marketing jest nierozłącznie powiązany z Facebookiem.

 

Follow for follow

Nie zapominaj, że Instagram to wciąż serwis społecznościowy! Nie wystarczy tu tylko jednostronne przekazywanie treści Twoim fanom – powinieneś utrzymywać z nimi jak najlepszy (i aktywny!) kontakt. Dlatego rozmawiaj z nimi, komentuj zdjęcia, odpowiadaj, oznaczaj ich w postach i buduj relacje. Bo to właśnie one mogą przełożyć się na sprzedaż!