Smart Creation
Smart Creation
dzień ojca
20.6.2018

Dzień Ojca a skuteczna reklama Twoich produktów

O ile Dzień Matki już na stałe wpisał się do naszego kalendarza, to można zauważyć, że Dzień Ojca jeszcze nie jest tak hucznie celebrowanym świętem – nawet przez specjalistów od marketingu (o dziwo!). A przecież to doskonała okazja sprzedażowa dla wielu firm – i to nie tylko tych, które opierają swój asortyment na produktach skierowanych do mężczyzn. 

 

Spóźniony Dzień Ojca

Musiało minąć ponad 50 lat, aby święto wszystkich ojców poszło w ślady Dnia Matki i zagościło na stałe w naszej świadomości. Ale nawet teraz nie jest jeszcze tak popularne jak jego kobiecy odpowiednik. Przed 26 maja w mediach społecznościowych zaczynają się kampanie marketingowe, a nasze skrzynki mailowe są zalewane newsletterami. Tymczasem Dzień Ojca nadal jest nieco „zepchnięty” na boczny tor. Trend ten możecie zobaczyć choćby na poniższej mapce, która prezentuje ilość wyszukiwań obu świąt w Google w ubiegłym roku. Jak widać, Dzień Matki królował na terenie całego kraju. Jak więc wykorzystać marketingowy potencjał Dnia Ojca?

 

Dzień Ojca ma przed sobą jeszcze długą drogę.

 

Przypominaj

Nie łudźmy się – osoby, które kupują prezenty ze znacznym wyprzedzeniem wciąż stanowią mniejszość, a zdecydowana większość Klientów nadal pozostawia zakupy na ostatnią chwilę. Jeśli posiadasz sieć stacjonarnych sklepów lub jesteś w stanie zapewnić szybką wysyłkę Twoich produktów, nie powinno stanowić to dla Ciebie większego problemu. Jednak jeśli opierasz swoją sprzedaż na środowisku online i nie jesteś w stanie zagwarantować terminowej dostawy, musisz przypomnieć swoim Klientom o tej szczególnej okazji odpowiednio wcześnie. Oni będą mieć szansę na spokojne złożenie zamówienia, a Ty na jego skompletowanie oraz dostarczenie w terminie.

 

dzień ojca

Bierz przykład z Chocolissimo. Na Instagramie marka zaczęła promować produkty na Dzień Ojca już na początku czerwca.

 

Informuj

Do komunikacji online z Klientami używasz pewnie kilku kanałów – strony internetowej, sklepu, mailingu czy mediów społecznościowych. Nie wszystkie jednak zostaną odwiedzone przez użytkowników, dlatego upewnij się, że na każdej z tych platform pojawi się informacja mówiąca o Dniu Ojca. Mailing z dedykowaną ofertą, baner na stronie głównej, posty w social media – pomysłów jest sporo.

 

dzień ojca

Apart kieruje swoje produkty głównie do kobiet, jednak nawet oni znaleźli produkty, które są odpowiednie na Dzień Ojca.

 

Doradzaj

Klienci często nie mają pojęcia, jaki prezent wybrać dla swojego rodzica. Dlatego warto wyjść im naprzeciw i nieco pomóc w wyszukaniu odpowiednich produktów. Doskonałym rozwiązaniem będzie stworzenie poradnika lub infografiki, które dokładnie opisują typ mężczyzny, któremu są polecane. Taka podpowiedź na pewno nie zaszkodzi, jednak pamiętaj, aby odpowiednio zróżnicować prezentowane produkty.

 

dzień ojca

Empik przygotował aż 2 poradniki prezentowe, które służą za potrzebną inspirację.

 

Zachęcaj

Nic nie przyciąga Klientów tak, jak dobra okazja cenowa. Konkursy i promocje od wielu lat stanowią idealny impuls do dokonania zakupów. Warto zorganizować więc np. upust na produkty przeznaczone na Dzień Ojca lub zagwarantować darmową dostawę w określonym terminie.

 

dzień ojca

Nie dość, że Tołpa zaczęła kampanię odpowiednio wcześnie, to zaoferowała także atrakcyjną promocję oraz pomoc specjalistów. Miks idealny.

 

Mamy nadzieję, że w przyszłości wykorzystacie kilka naszych wskazówek 😉 A teraz idźcie świętować Dzień Ojca z jednym z najważniejszych mężczyzn w Waszym życiu.