Smart Creation
Smart Creation
kreowanie wizerunku firmy
05.9.2018

Kreowanie wizerunku firmy on-line – na co zwrócić uwagę?

W dzisiejszych czasach kreowanie wizerunku firmy w sieci to podstawowy element, o jaki musi zadbać każdy przedsiębiorca, jeśli chce osiągnąć sukces na rynku oraz przyciągnać klientów. Zobacz od jakich działań warto zacząć ten proces.

 

Co to jest wizerunek i czy naprawdę jest mi potrzebny?

Wizerunek to zbiór wyobrażeń i przekonań budowanych na podstawie różnych informacji, doświadczeń oraz domysłów. Najprościej mówiąc, to składowa tego, co klienci o nas wiedzą, co sobie wyobrażają i w końcu to co sądzą, że o nas wiedzą. Obraz kreowany w głowach naszych odbiorców jest istotny dla prawidłowego funkcjonowania firmy, a także jej dalszego rozwoju, dlatego też powinno nam zależeć, aby był on jak najbardziej pozytywny. Chcąc zyskać zaufanie i sympatię naszego klienta musimy być tam gdzie on – czyli w Internecie. Pamiętajmy, że dobry wizerunek w sieci to jeden z niewielu elementów, który na przesyconym rynku, może nas wyróżnić, a nawet dać siłę i znaczną przewagę nad naszymi konkurentami.

 

O czym zatem pamiętać, by nie zatopić naszego okrętu jeszcze w porcie?

Możemy oczywiście kreować wizerunek firmy w sieci na różne sposoby, a najbardziej znany i popularny z nich, to strona internetowa. W dzisiejszych czasach firma, która nie posiada swojej witryny, praktycznie nie istnieje. Brak własnego serwisu www świadczy o ignorowaniu rynkowych trendów, a także zapotrzebowania klientów na rzetelne informacje.

 

Po pierwsze – strona internetowa

Jaka powinna być dzisiejsza strona internetowa? Przyjazna dla potencjalnego klienta i intuicyjna. Współcześnie większość produktów musi spełniać te role, a nasza strona wcale nie jest wyjątkiem. Witryna musi mieć oczywiście łatwy do zapamiętania adres – chcemy przecież, aby jej wyszukanie nie stanowiło dla klientów problemu. Pamiętajmy także, że dzisiaj każdy się gdzieś spieszy i nie ma czasu, aby czytać długie bloki tekstu, dlatego działajmy głównie zdjęciami i obrazami. Jeśli wrzucamy teksty, muszą one być wartościowe – oczywiście poprawne gramatycznie i merytorycznie, ale też zrozumiałe dla naszej grupy docelowej. Coraz więcej ruchu w internecie odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych, RWD jest więc konieczne, a sama strona powinna szybko się ładować i działać sprawnie na różnorodnych urządzeniach. Musimy również umożliwić łatwy i wygodny kontakt z naszą firmą. Formularz, czat, telefon, mail itp. – postawmy na wielokanałowość i zapewnijmy klientowi wybór.

 

person using MacBook Pro

Pozostańmy w regularnym kontakcie z klientami i zapewnijmy im różne sposoby na dotarcie do nas. Mail, telefon, czat… Możliwości jest wiele.

 

Po drugie – social media

Zaczynając naszą przygodę ze światem mediów społecznościowych, warto zastanowić się czy będziemy mieć odpowiednie treści do przekazania oraz czas na ich publikowanie. Koniecznie zacznijmy więc od przemyślanej strategii, bowiem założenie profilu na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, który po prostu będzie, ale nic tam wartościowego nie będzie się dziać, nie ma najmniejszego sensu, a nawet może nam zaszkodzić. Pamiętajmy, że w social media, dynamika przepływu informacji oraz ich duża interaktywność, wymaga od nas przemyślanych akcji. Reakcja internautów na dodawane treści może nas zaskoczyć i przybrać nieoczekiwaną postać, dlatego ciągły monitoring oraz bieżące reagowanie na wydarzenia jest koniecznością.

 

high angle photo of person holding turned on smartphone with tall buildings background

Kreowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych powinno odbywać się za pomocą kanałów, które rzeczywiście dają nam korzyści i pasują do profilu marki.

 

Po trzecie  – „Jakim Cię widzą, takim Cię piszą”

To stare jak świat powiedzenie ma zastosowanie także i tutaj. Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi klientami, zarówno w mediach społecznościowych, korespondencji mailowej, jak i w rozmowach bezpośrednich ma wpływ na nasz wizerunek i świadczy o tym jakim jesteśmy człowiekiem, pracownikiem, szefem, a także czy nasza firma jest godna zaufania.