Smart Creation
Smart Creation
media społecznościowe
06.6.2018

Które media społecznościowe wybrać dla firmy?

Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Snapchat, YouTube… Uff, trochę tego jest. Media społecznościowe oferują firmom całkiem sporo możliwości, które sprawiają, że mogą one pozostać w kontakcie ze swoimi Klientami – obecnymi i przyszłymi. Pada więc pytanie – które z portali wybrać dla swojej marki?

 

Pozory mogą mylić

Pierwszym instynktem wielu przedsiębiorców jest skierowanie swoich kroków w stronę medium społecznościowego, które ma najwięcej użytkowników i skupienie swojej obecności online właśnie na nim. Z pozoru wydaje się to rozsądnym działaniem – im więcej internautów, tym więcej potencjalnych Klientów, prawda? Jednak często zapominamy o niezwykle ważnym fakcie – media społecznościowe różnią się od siebie. Należy pamiętać, że każda z platform przyciąga nieco innych użytkowników, a także oferuje odmienne możliwości reklamy. Właśnie dlatego punktem wyjściowym powinno być dokładne określenie profilu własnej firmy oraz jej grupy docelowej. Co więcej, obecność marki w mediach społecznościowych powinna wspierać konkretne cele marketingowe firmy, a nie być celem samym w sobie.

 

Poznaj swój target

Prawidłowe określenie grupy odbiorców firmy to kluczowy element – w końcu naszym zamierzeniem jest dotarcie do osób zainteresowanych produktami i usługami marki. Co z tego, że wymyślimy świetną kampanię na LinkedIn, jeśli naszymi potencjalnymi Klientami są nastolatkowie, którzy wcale nie korzystają z tego portalu i sto razy bardziej wolą Snapchata? Przeprowadź badania wśród swoich konsumentów, poczytaj raporty na temat danej branży, poobserwuj konkurencję i dowiedz się, które media społecznościowe są popularne wśród Klientów Twojej firmy.

 

media społecznościowe

Sprawdź, z których mediów społecznościowych korzystają Klienci Twojej firmy.

 

Mierz siły na zamiary

Nierzadko zaczynamy od bardzo ambitnych planów i zakładamy konta na każdym możliwym serwisie społecznościowym. Chcemy wrzucać zdjęcia na Instagram, relacje na Snapchat, a także filmiki na YouTube. Jednak w praktyce często okazuje się, że nieco się przeliczyliśmy i nie mamy ani czasu, ani materiałów, by prawidłowo wykorzystać każdy z wybranych portali. Przygotowywanie wysokiej jakości treści do social media jest pracochłonnym procesem, dlatego jeśli wiemy, że najzwyczajniej w świecie nie mamy czasu, by co tydzień kręcić wideo na YouTube lub prowadzić intensywne dyskusje na Twitterze – lepiej odpuścić lub powierzyć to zadanie profesjonalistom.

 

Przed założeniem profili na poszczególnych kanałach social media warto odpowiedzieć na kluczowe pytania i określić jakie treści jesteśmy w stanie tam zamieszczać, czy posiadamy odpowiednie materiały i sprzęt oraz czy dysponujemy czasem, niezbędnym na spójne i jakościowe przeprowadzanie zaplanowanych działań. W przypadku wątpliwości lepiej będzie zacząć od jednego czy dwóch kanałów i ewentualnie rozwinąć swoją obecność online w przyszłości. Nic nie wygląda gorzej niż porzucone profile firm, na których widnieją ledwie dwa posty sprzed trzech lat.

 

media społecznościowe

Przygotowywanie regularnych, spójnych i ciekawych treści do mediów społecznościowych to niezwykle pracochłonne zadanie.

 

W których mediach społecznościowych są moi Klienci?

Jak dobrać odpowiednie media społecznościowe dla danej firmy? Choćby wspomagając się pomocnymi informacjami, które mówią nam jakie branże są najpopularniejsze na konkretnym portalu. Jak obecnie wygląda sytuacja na rynku?

  • Facebook – e-commerce, usługi, rozrywka, informacje, personal branding, moda i uroda, blogosfera, wydarzenia
  • Instagram – gastronomia, moda i uroda, e-commerce, wydarzenia, lifestyle, marki premium, motoryzacja, personal branding
  • Twitter – polityka, dziennikarstwo, informacje, sport, nowe technologie, marketing, personal branding
  • Pinterest – e-commerce, moda i uroda, gastronomia, rękodzieło, sztuka, wystrój wnętrz, fotografia, blogosfera
  • LinkedIn – marketing, personal branding, rekrutacja, B2B
  • Snapchat – e-commerce, blogosfera, rozrywka, fitness, personal branding
  • YouTube – muzyka, gry komputerowe, nowe technologie, gastronomia, blogosfera, e-commerce