Smart Creation
Smart Creation
19.9.2018

Nastolatki w mediach społecznościowych – reklamuj się lepiej

Nietrudno zauważyć, że młodzież stanowi jedną z najbardziej atrakcyjnych grup klientów, i to dla firm z wielu dziedzin. Moda, uroda, technologia, edukacja, sport… To jedynie początek długiej listy. Przyjrzyjmy się więc obecnym zwyczajom nastolatków w mediach społecznościowych i dowiedzmy się jak możemy dopasować do nich nasze działania marketingowe.

 

Urządzenia mobilne i social media

Od kilku lat zewsząd słyszymy, że urządzenia mobilne zyskują coraz więcej użytkowników, również wśród młodzieży. W tym przypadku liczby mówią same za siebie – w porównaniu do 2012 roku, ilość nastolatków korzystających ze smartfonów wzrosła o 48% i obecnie wynosi aż 89%. Imponujący skok można także zaobserwować jeśli chodzi o liczbę młodzieży korzystającej z social media – 34% w 2012 roku i aż 70% w 2018.

nastolatki w mediach społecznościowych

Procent nastolatków korzystających ze smartfonów oraz mediów społecznościowych.

 

Jasno więc widać, iż marki powinny stawiać na komunikację w mediach społecznościowych oraz zadbać, aby treści jakie umieszczają w swoich kanałach, były dopasowane do użytkowników telefonów. Warto także wypróbować formaty reklam, które są przystosowane do ekranów dotykowych w smartfonach, np. kanwa na Facebooku czy stories na Instagramie.

 

Ulubione portale społecznościowe?

A skoro mówimy już o mediach społecznościowych, to ogólnoświatowe trendy mówią, że obecnie najbardziej lubianym portalem wśród nastolatków jest Snapchat  (41%), następnie Instagram (22%), a na trzecim miejscu plasuje się Facebook (15%).

nastolatki w mediach społecznościowych

Media społecznościowe najchętniej używane przez młodzież.

 

Warto jednak pamiętać, iż liczby te wskazują najchętniej używane kanały, natomiast znaczna część młodzieży posiada konta na kilku serwisach jednocześnie i regularnie z nich korzysta. Niemniej jednak, w 2018 roku social media kierowane do młodzieży nie powinny opierać się jedynie na Facebooku, ale wziąć pod uwagę również Instagram i – przede wszystkim – Snapchat.

 

Ulubione formy komunikacji?

Jeszcze 6 lat temu, nastolatki preferowały rozmowę na żywo (49%), jednak obecnie jej rola znacznie zmalała, a na pierwsze miejsce wysunęła się komunikacja tekstowa, czy to za pomocą SMSów czy aplikacji, takich jak Messenger. Na znaczeniu zyskał także czat video oraz rozmowa poprzez social media.

nastolatki w mediach społecznościowych

Preferowane przez młodzież formy komunikacji.

 

Wyniki te jasno pokazują, że firmy, które chcą przyciągnąć nastoletnich klientów, powinny upewnić się, że są dostępne online dla swoich młodych odbiorców na różne sposoby – może być to wygodny komunikator na stronie, sprawne odpowiadanie na wiadomości i komentarze w social media czy też organizowanie Q&A podczas transmisji na żywo na Facebooku lub Instagramie. Każdy portal oferuje wiele opcji, z których można korzystać, aby jak najbardziej ułatwić komunikację z młodzieżą, do której chce dotrzeć nasza firma.

 

Młodzież to jedna z najbardziej dynamicznych grup docelowych, dlatego warto bacznie śledzić zwyczaje nastolatków w mediach społecznościowych i odpowiednio dopasować kanały komunikacji, jakie wybiera nasza marka, a także rodzaj prezentowanych treści.