Smart Creation
Smart Creation
nowoczesna strona internetowa
04.7.2018

Nowoczesna strona internetowa – czyli jaka?

Pamiętacie jeszcze czasy, kiedy witryny internetowe były pełne gradientów, różnorodnych tekstur i fikuśnych fontów? Mimo, iż od tego momentu wcale nie minęło wiele lat, to jednak rozwój technologii i innowacyjne trendy spowodowały kompletną zmianę designu. Zobaczcie, jakie elementy powinna zawierać nowoczesna strona internetowa.

 

Minimalizm

Jednym z popularnych trendów, jakie można dostrzec podczas przeglądania nowoczesnych stron internetowych, jest minimalizm. Im prościej, tym lepiej. Stworzenie przejrzystej i spójnej witryny, która będzie czytelna dla użytkownika i nie przytłoczy go treścią czy grafiką, stanowi obecnie cel dla wielu firm. Bardzo często zdarza się, iż projektując stronę internetową chcemy zawrzeć na niej jak najwięcej informacji, jednak powinniśmy odrzucić elementy, które nie są kluczowe i pamiętać o tym, iż strona ma przede wszystkim służyć odbiorcy. To właśnie użytkownik ma czuć się na niej dobrze, a wszelkie akcje wykonywać intuicyjnie.

Oczywiście content, jaki prezentujemy na naszej stronie internetowej jest bardzo ważny, jednak nie powinniśmy przesadzać z jego ilością czy publikować go w dużych blokach treści. Po pierwsze, takie działanie może skutecznie odstraszyć potencjalnych odbiorców, a po drugie – będzie negatywnie wpływać na pozycjonowanie naszej strony w wyszukiwarce. Minimalistyczny projekt pozwoli na uwypuklenie najważniejszych informacji oraz da szansę odbiorcy na lekki odpoczynek od natłoku informacji, tak często spotykanego na innych portalach.

 

Flat design

Płaski design to pochwała prostoty oraz koncentracja na treści. Jakie elementy są najważniejsze przy projektowaniu strony w stylu flat design? Przede wszystkim minimalizm, mocne i jednolite kolory, brak lub delikatne podkreślenie cieni oraz prosta typografia sprzyjająca czytelności całego tekstu.

 

nowoczesna strona internetowa

Użytkownicy zdają się doceniać minimalistyczne projekty stron, które pozwalają im na wygodne korzystanie z danej witryny.

 

Optymalizacja

Każda nowoczesna strona internetowa powinna oczywiście zostać poprawnie zoptymalizowana po wdrożeniu. Szybkość ładowania witryny jest istotnym elementem w dzisiejszych realiach, ponieważ aż jedna trzecia użytkowników opuszcza stronę, jeśli ta nie otworzy się w ciągu 5-8 sekund. Z kolei wpływ na ładowanie ma m.in. lokalizacja i szybkość serwera, a także rozmiar plików, które znajdują się na stronie. Stan danej witryny można zbadać np. za pomocą narzędzia Web Site Optimization.

 

Technika RWD

Dynamiczny rozwój technologii sprawił, że coraz częściej przeglądamy strony i sklepy internetowe na naszych smartfonach czy tabletach. A kiedy otwieramy stronę na urządzeniu przenośnym oczywiście oczekujemy, że załaduje się ona bez problemu, tekst będzie wyświetlał się poprawnie, a grafiki zachowają odpowiednie rozmiary. Tu z pomocą przychodzi właśnie Responsive Web Design, czyli technika projektowania strony www tak, aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna przeglądarki, na której jest wyświetlany. Dodatkową zaletą dopasowania danej strony do standardu RWD jest także jej lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.

 

nowoczesna strona internetowa

Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych oznacza, że nowoczesna strona internetowa powinna być responsywna.

 

Komunikacja obrazem

Nowoczesne strony internetowe bardzo często wykorzystują także animacje czy filmiki video. Dobrze dobrane i wykonane, przykuwają wzrok odbiorców, a także czynią stronę ciekawszą i dynamiczną. Potrafią także świetnie wyróżnić istotne informacje i dać użytkownikom chwilę odpoczynku od czytania.

 

Marketing Automation

Nowoczesna strona internetowa jest także w stanie jeszcze lepiej wspierać marketing danej marki. Marketing Automation to technologia, która pomaga automatyzować działania marketingowe, zwiększać ich efektywność, a nawet tworzyć indywidualnie dopasowane komunikaty do klienta na podstawie zebranych danych. Przykłady? Marketing Automation daje nam możliwości choćby na zwiększanie konwersji – czyli lead nurturing, dynamiczne banery, maile ratujące porzucone koszyki oraz tworzenie spersonalizowanych landing page.

 

Komunikacja z Klientem

Marketing marketingiem, ale przecież dobrze wiemy, że w XXI wieku komunikacja między marką a Klientem powinna być dwustronna. Właśnie dlatego nowoczesne strony internetowe starają się zmniejszyć barierę kontaktu ze swoimi odbiorcami i oferują im możliwość rozmowy w czasie rzeczysistym. Popularne formularze kontaktowe odchodzą powoli do lamusa, a zastępują je choćby takie dodatki do stron jak popularny Live Chat czy też Messenger.

 

nowoczesna strona internetowa

Firmy również na swoich stronach internetowych dbają o możliwość kontaktu w czasie rzeczywistym.

 

One page

Na koniec musimy jeszcze oczywiście wspomnieć o stronach typu „one page”. Są to najczęściej strony stricte wizytówkowe lub produktowe, które cieszą się obecnie dużą popularnością ze względu na przejrzystą formę prezentacji oraz swoją funkcjonalność. Konstrukcja stron typu „one page” polega na wzajemnym przeplataniu się bloków tekstowych z blokami zachęcającymi do działania. Wygoda i łatwość przeglądania stron typu one page, a także atrakcyjna cena ich wykonania, powoduje, że zyskują one coraz więcej zwolenników. W witrynach typu one page często wykorzystujemy pasek menu, który jest niejako “przyklejany”do górnej, bocznej lub dolnej krawędzi ekranu. To rozwiązanie sprawdza się idealnie właśnie przy długich, przewijanych stronach, ponieważ użytkownik cały czas ma dostęp do nawigacji witryny, i to bez konieczności skrolowania do jej początku.

 

Jak myślicie, które z tych trendów są kluczowe podczas projektowania nowoczesnej strony internetowej?