Smart Creation
narzędzia do social media
13.2.2019

Wypróbuj pomocne narzędzia do social media

Każdy, kto miał styczność z prowadzeniem firmowych profili w mediach społecznościowych doskonale wie, że środowisko to zmienia się właściwie z dnia na dzień – nowe portale, nowe funkcje, nowe ograniczenia, no i nowe wyzwania. 😉 Na szczęście istnieje coraz więcej narzędzi do social media, które są w stanie ułatwić zarządzanie profilami w mediach społecznościowych. Poznajmy niektóre z nich.

 

Facebook Audience Insights

Zacznijmy od narzędzi do social media, które oferują nam same platformy społecznościowe. Doskonałym przykładem jest Audience Insights na Facebooku – strona ta dostarcza nam cenne informacje na temat demografii osób obserwujących dany profil. Dowiemy się więc ile mają lat, gdzie mieszkają, jakie posiadają wykształcenie, jakie strony lubią w poszczególnych kategoriach tematycznych, a także jaka jest ich aktywność na Facebooku. A dzięki tym danym będziemy w stanie dokładniej kierować nasze reklamy, dopasować styl komunikacji do odbiorców, a także zyskać nowe pomysły na angażujące treści.

 

narzędzia do social media

Audience Insights to narzędzie do social media, które pomoże lepiej poznać fanów firmowego fanpage’a.

 

Kontrola tekstu na obrazie

Chcesz promować wrzucane przez siebie posty? Pamiętaj więc o złotej zasadzie, która mówi, że Facebook dopuszcza jedynie obrazy, na których tekst zajmuje maksymalnie 20% powierzchni. Dlatego przed opublikowaniem każdą grafikę warto sprawdzić w narzędziu do nakładek tekstowych. Unikniemy dzięki niemu późniejszych przykrych niespodzianek.

 

narzędzia do social media

Upewnij się, że Twoja reklama będzie wyświetlana poprawnie.

 

Content Idea Generator

Media społecznościowe wymagają nieustannej atencji i świeżego contentu, jednak nawet najbardziej kreatywna osoba doświadcza czasami chwil, w których ma problemy z wymyśleniem nowych i angażujących treści. Na pomoc przychodzą właśnie takie narzędzia jak Content Idea Generator, który w chwilach kryzysu jest w stanie podrzucić ciekawe pomysły na posty czy artykuły. Co prawda, wyrażenia są podawane po angielsku, jednak dobrze sprawdzą się również po przetłumaczeniu na język polski.

 

narzędzia do social media

Wystarczy podać słowo kluczowe, a otrzymamy propozycje tematów.

 

Chatfuel

Pewnie zauważacie, że na różnorodnych fanpage’ach coraz częściej wykorzystywane są chatboty. Nic dziwnego – pozwalają one na automatyzację odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, co skraca czas oczekiwania dla pytającego użytkownika, a także odciąża osoby zajmujące się komunikacją w mediach społecznościowych. Jednym z najpopularniejszych chatbotów jest Chatfuel, który obecnie odpowiada za 46% botów na Messengerze.

 

narzędzia do social media

Za pomocą Chatbota odpowiesz na najczęstsze pytania użytkowników.

 

Brand24

Powszechnie wiadomo, że jeśli jakiś użytkownik otaguje naszą stronę w mediach społecznościowych otrzymamy o tym powiadomienie. Czy jednak nie byłoby miło wiedzieć również o tych wszystkich postach, w których nasza marka jest wspominana bez oznaczenia? Poznać opinie użytkowników – zarówno te dobre, jak i złe? Oczywiście, że tak. Naturalnie, ręczne przeczesywanie otchłani internetu nie wchodzi w grę, a do tego celu możemy wykorzystać, któreś z popularnych narzędzi monitorujących sieć. Dzięki takim narzędziom jak Brand24 możemy obserwować media społecznościowe w czasie rzeczywistym, na bieżąco odpowiadać na wszelkie komentarze na temat naszej marki oraz badać nastawienie Klientów względem poszczególnych produktów i usług. Dzięki temu będziemy w stanie szybko reagować na wszelkie kryzysy, jakie pojawiają się na horyzoncie. PS: możemy śledzić nie tylko wzmianki o naszej firmie, ale także o naszej konkurencji 😉

 

narzędzia do social media

Brand24 zapewnia błyskawiczne powiadomienia o nowych wzmiankach na temat danej firmy.

 

PS: Jeśli podobała Wam się lista przydatnych narzędzi do social media, to koniecznie sprawdźcie nasze pozostałe zestawienia!