Smart Creation
Smart Creation
kobiety i mężczyźni w reklamach
07.3.2018

Poznaj supermoce kobiet i mężczyzn, czyli jak widzimy się w reklamach

Przed nami dwie ważne daty – Dzień Kobiet oraz Dzień Mężczyzn (tak, o mężczyznach też pamiętamy). W tym roku postanowiliśmy podejść do tematu w nieco inny sposób i przyjrzeliśmy się wizerunkowi obu płci w reklamach. Ale nie bójcie się, nie będziemy bardzo narzekać! Skupimy się na pozytywach – w końcu mamy świętować 😉

 

Płeć w reklamach

To prawda, że w mediach niestety dalej roi się od reklam, które przedstawiają i mężczyzn i kobiety w bardzo stereotypowym i odrealnionym świetle. Chyba wiecie o czym mówimy? O kobietach, które nieustannie biegają w szpilkach, mają ciało modelki i wyglądają perfekcyjnie nawet podczas huraganu. O mężczyznach, których definiującymi cechami są sześciopak na brzuchu, śnieżnobiały uśmiech i najnowszy sportowy samochód.

Ale! Coraz częściej pojawiają się spoty, które nie promują utartych schematów i przekłamanych wyobrażeń. Specjalnie dla Was zebraliśmy kilka z nich w jednym miejscu.

Zacznijmy od Pań!

 

Siła

W reklamach marek sportowych występują najczęściej profesjonalne zawodniczki, które prezentują atletyczne typy sylwetek. Jednak reklama This Girl Can demonstruje, że każda kobieta – niezależnie od wagi, czy wieku – z powodzeniem może uprawiać sport, przekraczać swoje granice i świetnie się przy tym bawić.

 

Biegaj, pływaj, trenuj boks i… miej ubaw.

 

Wiara w siebie

Bombardowanie kobiet kolejnymi wyretuszowanymi zdjęciami modelek i gwiazd filmowych nie może być dobre dla ich samooceny. Kampania Dove pokazuje, że to nie społeczeństwo, a każda poszczególna kobieta decyduje o swoim pięknie.

 

Piękno to wybór i żadna kobieta nie powinna postrzegać samej siebie w inny sposób.

 

Nieograniczone możliwości

Czasy, kiedy kobiety musiały się trzymać “odpowiednich” zajęć dawno minęły. I dobrze! Dzięki temu mamy dziewczyny, które grają w hokeja, rapują, występują na scenie i prowadzą własne firmy.

 

Opcji wyboru jest całkiem sporo.

 

Przyznamy, że podczas przygotowywania tego tekstu oraz szukania odpowiednich materiałów od razu widoczna stała się pewna dysproporcja – afirmacyjnych spotów dla kobiet jest po prostu o wiele więcej. Na szczęście kategoria reklam promujących pozytywne podejście do męskości powoli rośnie w siłę. Uff. 🙂

 

Niepewność

Axe zadaje pytania, które nurtują wielu facetów na całym świecie: “Czy można nosić róż? Czy można nie lubić sportu? Czy można nosić długie włosy? Czy można się bać?”. A my głośno odpowiadamy: tak, jak najbardziej. Bo przecież nie ma jednej recepty na bycie mężczyzną.

 

Czy można być sobą?

 

Odpowiedzialność

Kampania Dear Daddy mierzy się z ważnym i delikatnym tematem i dotyczy odpowiedzialności jaką mężczyźni powinni brać za swoje słowa oraz czyny.

 

Bezpieczeństwo jakie mają dać ramiona mężczyzny.

 

Różnorodność

Mężczyźni także są atakowani idealnymi wzorcami ciała – z billboardów patrzą na nich modele, hollywoodzcy aktorzy oraz profesjonalni sportowcy. O ile w przypadku kobiet powstało wiele akcji, które mają na celu promować pozytywne podejście do ciała, o tyle mężczyźni dopiero rozpoczynają tę małą rewolucję. Dlatego tak dobrze zobaczyć reklamę, która pokazuje najróżniejsze męskie kształty i jednocześnie każdemu z panów jasno mówi: “Wyglądasz okej!”

 

Sześciopak wcale nie jest obowiązkowy.

 

Zobaczyliście reklamy, w których kobiety dążą do samoakceptacji, odnalezienia własnej siły oraz realizują marzenia, a mężczyźni do uwolnienia swojej wrażliwości i emocji zazwyczaj trzymanych pod kluczem. Jednak główne przesłanie dla obu płci jest podobne – “Nie dajmy się stereotypom i bądźmy sobą!”

 

I właśnie tego Wam wszystkim, i samym sobie, życzymy z okazji Dnia Kobiet oraz Dnia Mężczyzn!