Smart Creation
seo copywriting
28.3.2018

Copywriting – warto czy nie warto? Część II. SEO copywriting

W naszym poprzednim artykule dowiedzieliście się więcej o copywritingu, a dzisiaj połączymy to słowo z mało znanym, i często nie do końca rozumianym, skrótem. Poznajcie SEO copywriting, który tworzy całkiem zgrany duet.

Co to jest SEO?

SEO pochodzi z języka angielskiego (Search Engine Optimization) i oznacza optymalizację strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych. W wielkim przybliżeniu, SEO to działania mające na celu lepsze pozycjonowanie stron internetowych. A SEO copywriting można opisać jako tworzenie tekstów na portale internetowe, po to, by były one lepiej widoczne dla wyszukiwarek, np. dla Google.

Przypomnijmy – im wyższa pozycja strony w wyszukiwarce, tym więcej osób ją widzi i w nią klika. Dzięki temu wzrasta także szansa na zainteresowanie nowych użytkowników, którzy w przyszłości mogą stać się klientami danej firmy lub marki.

 

SEO copywriting

SEO copywriting to tworzenie tekstów na potrzebę Internetu.

 

SEO copywriter – cele i efekty

Głównym celem pracy SEO copywritera jest zdobywanie jak najlepszych pozycji na konkretne słowa kluczowe, a co za tym idzie, również zwiększenie ogólnej widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Efekty tych działań to między innymi zwiększona ilość wejść użytkowników na stronę czy nawet większy zysk, np. poprzez sprzedaż towarów lub usług, a także rozpoznawalność marki.

Niestety, aby uzyskać takie rezultaty trzeba trochę poczekać – nic nie dzieje się od razu. Wyniki pozycjonowania nie są uzależnione tylko od SEO copywritera, ale także od właściciela samej wyszukiwarki. Są jeszcze takie istotne czynniki jak: konkurencyjność fraz, obecna pozycja słów kluczowych, przeszłość strony (filtry Google nałożone za prowadzenie działań niezgodnych z wytycznymi Google) oraz technologia, w której została stworzona strona www. To wszystko ma wpływ na SEO copywriting i jego efektywność.

 

SEO copywriting

Mierniki działań SEO copywritingu są bardzo istotne w zwiększaniu efektywności.

 

Kluczowe elementy SEO copywritingu

  1. Tytuł każdej treści powinien ją odzwierciedlać oraz zawierać słowa kluczowe, które będą później pozycjonowane.
  2. Opis zawartości nie powinien przekroczyć 165 znaków i oczywiście musi także zawierać słowa kluczowe. Należy zadbać, by teksty były spójne, łatwe w odbiorze oraz poprawne merytorycznie.
  3. Unikalna i wartościowa treść to podstawa dla użytkowników Internetu. Musi być napisana w sposób poprawny stylistycznie, gramatycznie oraz ortograficznie.
  4. Słowa kluczowe to wszystkie słowa, które wpisują użytkownicy, aby odnaleźć interesujące ich treści. Muszą one zostać poprawnie dobrane i odpowiednio skomponowane z treścią. Tutaj nie chodzi o ilość a jakość, gdyż słowa kluczowe nie powinny stanowić więcej niż 5 % zawartości danego tekstu.
  5. Linki mają ogromne znaczenie w pozycjonowaniu strony. Witryna, do której odsyłamy powinna być tematycznie powiązana z treścią, w której został on zamieszczony. Najlepiej, aby link zawierał słowa kluczowe.

 

SEO copywriting

Słowa kluczowe w SEO coprywritingu to podstawa.

 

SEO copywriting – a więc warto czy nie warto?

Jak widać, tworzenie treści pod pozycjonowanie stron, to nie lada wyzwanie. Stosowanie się do zasad, które przedstawiliśmy powyżej, sprawi, że teksty skutecznie przyczynią się do osiągania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarek. Jednak najlepiej pozostawić to zadanie fachowcom i skorzystać z nowatorskiej usługi jaką jest SEO copywriting. Mało który właściciel strony internetowej ma zapał, czas i smykałkę do pisania, aby regularnie tworzyć odpowiednie teksty, które pomogą wypozycjonować jego stronę. Dlatego właśnie tak dużą popularnością cieszą się obecnie usługi SEO copywriterów.