Smart Creation
strona internetowa i blog
31.1.2018

Strona internetowa i blog – dlaczego warto?

Nasz wpis Strona internetowa i blog – dlaczego warto? powstał z myślą nie tylko o przedsiębiorcach, ale także osobach prywatnych, które pracują nad personal brandingiem. Sprawdź więc dlaczego warto stworzyć takie miejsce na Twojej stronie www i poznaj kilka podstawowych zasad.

Strona internetowa i blog – kilka podstawowych informacji

Jako, że na co dzień zajmujemy się również tworzeniem stron i blogów to pozwolimy sobie najpierw podejść do tematu od technicznej strony. Pewnie zastanawiasz się jak na Twojej stronie może znaleźć się blog? Wystarczy, że wykorzystasz do tego WordPressa! Co ważne – możesz zainstalować go nawet jeśli strona została stworzona w inny sposób (np. na Joomli).

strona internetowa blog

WordPress to świetne rozwiązanie pozwalające na posiadanie bloga na stronie internetowej.

 

Dlaczego warto mieć firmowego bloga?

Wiemy doskonale, że na podjęcie Twojej decyzji wpłynie możliwość czerpania wielu korzyści z firmowego bloga. Przygotowaliśmy więc listę kilku, które są najważniejsze i które spowodowały, że my także postanowiliśmy stworzyć to miejsce.

 

Budowanie wizerunku eksperta
Tworząc artykuły na wybrane tematy w prosty sposób możesz pokazać odbiorcom, że jesteś ekspertem. Wiemy, że część informacji o Twojej ofercie użytkownicy mogą znaleźć na firmowej stronie. Przyznaj jednak sam, że nie udało Ci się tam wystarczająco wyczerpać tematów dotyczących branży w której działasz? 😉 Blog stanowi więc idealne miejsce gdzie możesz podzielić się swoją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem, bo kto powie więcej o lampach niż właściciel firmy zajmującej się ich ręczną produkcją? A przez to nie tylko pokażesz, że jesteś ekspertem w branży, ale także skrócisz dystans między sobą a klientem.

 

Pozycjonowanie strony internetowej
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że Google zdecydowanie bardziej docenia strony, które są regularnie aktualizowane? Blog może stanowić więc idealne rozwiązanie! Oprócz tego tworząc artykuły możesz zastosować w nich słowa kluczowe, które są popularne i wyszukiwane przez użytkowników. Pozwoli to wyświetlić Twój artykuł o tytule “Jakie lampy do kuchni wybrać? Krótki poradnik!” osobom, które do wyszukiwarki wpiszą na przykład słowo “lampy do kuchni”. Pamiętaj jednak, że musisz dobrać słowa kluczowe za pomocą Key Word Plannera, a także odpowiednio zoptymalizować artykuł – na przykład przy pomocy wtyczki Yoast.

 

Świetny content
Napisane przez Ciebie artykuły powinny, a wręcz MUSZĄ pojawić się nie tylko na blogu. Tworząc więc wpisy masz świetny materiał do opublikowania w różnych mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, by nie przeklejać wszędzie dokładnie tej samej treści opisu do linku – to najgorsze co możesz zrobić. a Google nie pochwali tej praktyki.

strona internetowa i blog

Budowanie wizerunku eksperta, pozycjonowanie strony i świetny content – to tylko wybrane zalety firmowego bloga.

 

Kilka podstawowych zasad tworzenia bloga

Nasze doświadczenie pozwoliło zebrać kilka najważniejszych rad dotyczących firmowego bloga. Mamy nadzieję, że pomogą Ci zacząć prowadzenie właśnie takiego miejsca w sieci. Sprawdź je koniecznie i do dzieła!

  1. Najlepiej jeżeli Twój blog znajdzie się pod adresem https://twojastrona.pl/blog
  2. Niech wygląd Twojego bloga nie odbiega od designu całej strony www.
  3. Pamiętaj o zastosowaniu kategorii wpisów na stronie.
  4. Zawsze twórz logiczne i łatwe do zapamiętania adresy url (np. https://twojastrona.pl/blog/jakie-lampy-do-kuchni-wybrac).
  5. Dobierz taką czcionkę, którą będzie się przyjemnie czytało.
  6. Postaraj się stosować nagłówki, a bloki tekstu urozmaicać zdjęciami lub grafikami.
  7. Nie zapominaj o optymalizacji SEO wszystkich artykułów.
  8. Stwórz dedykowane grafiki wyróżniające do postów, które będą spójne z Twoją marką.
  9. Pozwól użytkownikom na komentowanie Twoich wpisów.
  10. Pamiętaj o regularności w publikowaniu treści.
Wyszukaj
Ostatnie komentarze