Smart Creation
Smart Creation
współpraca z grafikiem
14.3.2018

Współpraca z grafikiem – mały poradnik na start!

Logo, strony internetowe, banery i wiele innych? Co wspólnego mają te elementy? To, że przy ich realizacji niezbędny jest kontakt z osobą grafika! Aby potencjalna współpraca między Wami przebiegała szybko i bezproblemowo przygotowaliśmy mały poradnik na start.

 

Kilka porad dla każdego klienta

Online można znaleźć całkiem pokaźny zbiór niezbyt pozytywnych opinii klientów, jednak warto pamiętać, że żaden grafik nie chce wykonać złego projektu. Wręcz przeciwnie – raczej pragnie stworzyć realizację, którą z dumą będzie mógł włączyć do swojego portfolio. Zobacz na co zwracać uwagę, abyś był zadowolony z Waszej współpracy.

Rozmawiaj. To niby oczywisty punkt, ale zdarzają się osoby, które zlecają projekt właściwie bez jakichkolwiek wytycznych i są rozczarowane końcowym wynikiem, który nie wpisuje się w ich oczekiwania. Oczekiwania, których nie przedstawili wcale 😉 Nawet najlepsi specjaliści nie posiadają daru czytania w myślach, dlatego bez jakiejkolwiek komunikacji na linii klient – grafik trudno będzie dojść do satysfakcjonujących rezultatów.

Określ czego chcesz. Zrób rozeznanie i wybierz jak najwięcej elementów, które Ci się podobają oraz takich, których zdecydowanie nie chcesz widzieć w swoim projekcie, np. konkretny styl, kolory czy typografia. Pamiętaj też, że nie będą to ostateczne decyzje, a jedynie wskazówki dla grafika, który posłuży się nimi przy swoim projekcie. Nie złość się więc, jeśli nie użyje pieczołowicie wybranego przez Ciebie fontu czy odcienia.

 

współpraca z grafikiem

Określ jakie elementy Ci się podobają, a jakich nie chcesz widzieć w realizacji.

 

Wypełnij brief. Jeśli zgłaszasz się do agencji lub grafika istnieje duża szansa, że dostaniesz do wypełnienia brief. Z naszych doświadczeń wynika, iż duża część klientów nie rozumie istoty jego uzupełniania. Jednak uwierz, że żadna z agencji nie chce męczyć Cię bezsensownymi formularzami. Brief to nic innego jak pytania, które mają pomóc w zebraniu jak największej ilości informacji na temat Twoich potrzeb i wymagań. Część odpowiedzi może zdublować się z tym, co już nam powiedziałeś, ale część na pewno będzie nowa i użyteczna dla grafika. Im lepiej wypełnisz brief, tym lepszy projekt dostaniesz 😉

Daj przykłady. W końcu rozmawiamy o grafice! Warto więc pokazać przykłady stylów i realizacji, które są w Twoim guście. Ale uwaga: jeśli przyjdziesz z logo jakiejś firmy w ręce i poprosisz o “takie, tylko z moją nazwą” – nie licz na sukces. Każdy szanujący się grafik odmówi. Inspiracja – jak najbardziej. Plagiat – nigdy.

Pamiętaj o swojej marce. Twój gust to jedno, jednak jeśli realizacja graficzna powstaje dla firmy priorytetem powinno być dopasowanie projektu do jej założeń, wartości czy branży.

Słuchaj. Oprócz przekazania swoich oczekiwań warto też mieć otwarty umysł i wziąć pod uwagę opinię grafika. Zwłaszcza, iż najczęściej są to profesjonaliści, którzy mają za sobą wiele projektów, znają rynek, panujące trendy oraz po prostu wiedzą, co dobrze wygląda na fizycznych materiałach.

 

współpraca z grafikiem

Warto posłuchać podpowiedzi ze strony specjalisty.

 

Trzymając się powyższych wskazówek możecie być całkiem pewni, że dostaniecie projekt zgodny z oczekiwaniami.

A my mamy nadzieję, że nieco rozwialiśmy Wasze wątpliwości i pokazaliśmy, że nie taki grafik straszny jak go malują 😉