Smart Creation
Smart Creation
zmiany na facebooku
17.1.2018

Zmiany na Facebooku – czy jest się czego bać?

Mark Zuckerberg rozpoczął styczeń postem, który wywołał małe trzęsienie ziemi w internetowej społeczności. Zapowiedział w nim znaczne zmiany na Facebooku – a dokładnie w algorytmie serwisu. Wprowadziły one większość właścicieli stron na Facebooku w niemały popłoch. Na czym polegają? I czy rzeczywiście jest się czego bać?

Warto przede wszystkim podkreślić, iż jakiekolwiek zmiany – jak zawsze na Facebooku – będą wprowadzane stopniowo. Dlatego bez obawy – nie obudzimy się z dnia na dzień w alternatywnym świecie, gdzie zasięgi fanpage’y nagle spadną do zera.

 

Zmiany na Facebooku – co nas czeka?

Głównym motywem przewijającym się w planach serwisu na 2018 rok są “znaczące interakcje”. Dlatego też posty publikowane przez znajomych i rodzinę będą miały większą wartość w aktualnościach niż te udostępniane przez marki i strony. A wpisy firm, które zdołają trafić na tablicę użytkownika będą dobierane w odpowiedni sposób – bardziej widoczne będą te, na które wcześniej zareagowali jego znajomi.

Serwis będzie również “przewidywał”, które posty mogą zainteresować użytkowników – o których będą chcieli rozmawiać ze znajomymi, komentować, czy udostępniać na swoich profilach. Treści spełniające takie założenia będą pozycjonowane wyżej.

Facebook zaostrza również walkę z baitingiem, czyli postami w stylu “Oznacz znajomego”, “Daj lajka”, które budują jedynie pozorne zaangażowanie fanów. Zasięgi stron, które będą nadużywać takiej praktyki mogą w przyszłości znacznie spaść.

 

zmiany na facebooku

Zmiany na Facebooku to chleb powszedni.

 

Co możesz zrobić?

“Tworzyć angażujące i ciekawe treści” – łatwo powiedzieć, prawda? Jednak jeśli samodzielnie prowadzisz fanpage jest kilka trików, których możesz się trzymać, aby zmiany nie odbiły się negatywnie na zasięgach Twojej strony. Pomocnych odpowiedzi dostarcza sam Facebook, który wyróżnił pewne typy postów postrzeganych przez serwis jako bardziej angażujące. Wśród nich znaleźć można m.in. filmiki wideo, relacje live, tworzenie i prowadzenie wydarzeń, dyskusje w Grupach oraz aktualne (i prawdziwe!) newsy ze świata.

Warto stawiać na “znaczące interakcje” i dialog z użytkownikami, a nie jedynie bierne przekazywanie treści. Można także spróbować przekonać fanów, aby zaznaczyli opcję “Wyświetlaj najpierw” – wtedy masz pewność, że każdy wpis publikowany przez Twoją stronę do nich dotrze.

 

zmiany na facebooku

Pomysły na angażujące treści zawsze były i będą w cenie. Nawet po zmianach na Facebooku.

 

Czy trzeba płacić?

Nie jest żadną tajemnicą, że Facebook również musi zarabiać. Jednak sztuką nie jest wydanie góry pieniędzy na płatną reklamę, ale promowanie firmy z głową i umiarem. W Smart Creation przetestowaliśmy różne opcje, dlatego wiemy, że małym kosztem można znacząco zwiększać zasięgi fanpage’y i docierać do nowych klientów. Będziemy trzymać się tego kierunku również w przyszłości.

 

Co to oznacza dla klientów agencji?

W naszej firmie świetnie zdajemy sobie sprawę z tego, że zmiany na Facebooku to nieodłączny element polityki serwisu. Widzimy jak z tygodnia na tydzień pojawiają się nowe opcje i funkcjonalności, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na zarządzanie profilami marek. Nasz zespół zawsze trzyma rękę na pulsie i reaguje na wszelkie wprowadzane zmiany. Dzięki temu jesteśmy w stanie dopasować treści, które publikujemy do aktualnych wymagań na poszczególnych portalach i utrzymać zadowolenie klientów.

Zmiany te więc tylko pozornie wydają się straszne. Medialny szum, który krzyczy hasłami “Straszne i wielkie zmiany na Facebooku” jest więc nieco przereklamowany 😉 Tak naprawdę nadchodząca aktualizacja algorytmu jest szansą na nieustanny rozwój fanpage. A nasza praca nigdy nie będzie nudna 😉